Intel, yakında Lunar Lake CPU’larıyla birlikte gelecek olan yeni nesil Battlemange GPU’ları için Linux’a hazır grafik sürücüleri oluşturmak için yoğun bir şekilde çalışıyor. Phoronix, yaklaşan Linux 6.11 çekirdek sürümü ile birlikte Intel’in Battlemage için işlevsel bir ekran sürücüsüne sahip olacağını bildirdi. Bu yeni ekran sürücüsü tamamlanmış değil, ancak Linux’ta ilk kez Battlemage GPU’ları için ekran işlevselliği sağlandığını görüyoruz.
Şu anda şirket, Direct Rendering Manager sürücü değişiklikleri, HPD ekran etkinleştirme ve yaklaşan Linux sürücüsü için bir dizi güç verimliliği odaklı özellik üzerinde aktif olarak çalışıyor. Yenilikler arasında, sürücünün tüm çerçeve arabelleğini yenilemek yerine ekranın sadece yeni bilgiler gösteren bölümlerini yenilemesini sağlayan panel yeniden oynatma işlevi de yer alıyor. Ayrıca daha fazla güç tasarrufu için Auxless gelişmiş bağlantı güç yönetimi, çerçeveler arası bağlantı kapatma desteği ve içerik eşleştirme yenileme hızı gibi geliştirmeler mevcut. İçerik eşleştirme yenileme hızı, belirli içerik türlerinde kare düşüşlerini önlediği iddia edilen VRR’nin bir türevi.
Intel’in Linux tabanlı sürücülerinde güç tasarrufu tekniklerine öncelik vermesi çok mantıklı. Xe2 olarak da bilinen Battlemage mimarisi bir değişiklik olmaz ise ilk olarak Lunar Lake kod adlı mobil işlemcilerde kullanılacak. Harici GPU’lar gelmeden önce verimlilik odaklı dahili iGPU’lar piyasada olacak. Böylelikle Battlemage, Qualcomm’un Snapdragon X Plus ve AMD’nin yepyeni Zen 5 tabanlı Ryzen AI 300 işlemcilerindeki entegre grafik çözümleriyle rekabet etmeye başlayacak.
Öyle ki gelecekte harici mobil Battlemage GPU’lar da göreceğiz. Bu yongalar çok daha güçlü olacak.